Na čele priebežného poradia zostal Holanďan Max Verstappen z Red Bullu,
ktorý po defekte a technických problémoch finišoval až siedmy. Druhý v
poradí je jeho tímový kolega Sergio Pérez, ktorý stráca 34 bodov. Carlos
Sainz je po víťazstve v Silverstone priebežne štvrtý za Leclercom. V
Pohári konštruktérov má líder Red Bull 63-bodový náskok pred Ferrari.
Z pole position premiérovo odštartoval Sainz, ale na prvej rovinke sa
pred neho okamžite dostal Verstappen. Pozíciu si vylepšil aj pôvodne
piaty Hamilton, no potom došlo ku kolízii piatich monopostov.
Do nej sa zapojili George Russell, Esteban Ocon, Júki Cunoda, Alex
Albon, no najmä Čou Kuan-jüm, ktorého monopost sa na trati prevrátil, na
štrku ho vymrštilo do vzduchu a následne prepadol cez pneumatikovú
bariéru. Preteky boli okamžite prerušené a traťoví komisári vyše 15
minút vyslobodzovali Čoua. Ten napokon vyviazol bez vážnych zranení
rovnako ako Alex Albon, no obaja boli prevezení do nemocnice. Preteky sa
skončili aj pre Russella, ktorého monopost odniesol do boxov žeriav a
tak nemohol pokračovať.
Takmer po hodine došlo k reštartu pretekov. Ten priniesol drámu v
úvodných zákrutách, keď sa o čelnú pozíciu snažili prví štyria jazdci.
Po 5. kole bolo poradie na čele Sainz - Verstappen - Leclerc - Norris -
Hamilton. V 10. kole spravil líder Sainz jazdeckú chybu, keď prebrzdil
zákrutu, vyšiel mimo trať a Verstappen sa posunul na prvé miesto. V 12.
kole zaujala kolízia tímových kolegov Gaslyho s Cunodom, po ktorej obaja
stratili sekundy, no pokračovali v pretekoch. Verstappen vydržal na
prvej priečke iba tri kolá, keďže v 13. dostal defekt a musel zájsť do
boxov. Ani následne však jeho monopost nemal štandardný výkon a chýbala
mu rýchlosť.
Na čele jazdil Sainz, čo mu vydržalo až do 31. kola. Potom po tímovej
réžii prepustil miesto Leclercovi. Ocon doplatil v 39. kole na technický
problém, monopost odstavil priamo na trati, na ktorú následne prišiel
safety car. Prezuli Hamilton, Sainz aj Pérez, no Leclerc zostal na
trati. Po reštarte došlo k viacerým tesným súbojom, ktoré sa zaobišli
bez kolízií, no nadchli divákov. Leclerc mal opotrebovanejšie pneumatiky
a v súboji tímových kolegov nestačil na Sainza. Tomu následne niekoľko
kôl poslúžil ako "štít" pred Pérezom a Hamiltonom. Neskôr obom podľahol,
no Sainz si medzičasom stihol vytvoriť dostatočný náskok. O pódium do
záveru bojovali Pérez, Hamilton a Leclerc, ktorý napokon obsadil 4.
miesto. Pozornosť pútali aj súboje o siedmu priečku medzi Verstappenom a
Schumacherom, ktoré napokon vyústili v úspech Holanďana. Bod za
najrýchlejšie kolo získal Hamilton.
Seriál F1 bude pokračovať už o týždeň 10. júla na rakúskom Red Bull ringu.
hlasy po pretekoch (zdroj: Sport2):
Carlos Sainz, víťaz: "Na tento deň nikdy nezabudnem. Udialo sa
toho veľmi veľa. Red Bull a Mercedes na nás tlačili, ale ustrážili sme
to. Ešte v úvode na mňa tlačil aj Max (Verstappen). Boli to náročné
preteky, no veril som, že by sa to dnes mohlo podariť. Safety car mi dal
šancu a snažil som sa ju využiť."
Sergio Pérez, 2. miesto: "Predviedli sme skvelý návrat. Nikdy
sa nevzdávame. Absolvoval som množstvo úžasných bitiek najmä s Lewisom
(Hamiltonom), ale aj s ďalšími. V kolízii ma ktosi stlačil, poškodilo mi
to krídlo, ale napokon sme to celkom dobre zvládli."
Lewis Hamilton, 3. miesto: "Veľká pochvala patrí nášmu tímu aj
skvelým fanúšikom. Tu v Silverstone máme úžasnú podporu. Dnes sme sa
priblížili k najlepším. Red Bull je však rýchly, nemali sme veľa šancí
predbehnúť ho. Som rád, že sa úvodná veľká kolízia zaobišla bez
závažných následkov."
VC Veľkej Británie (52 kôl, 1 kolo: 5,891 km, spolu: 306,2 km):
1. Carlos Sainz (Šp./Ferrari) 1:21:20,440 h, 2. Sergio Pérez (Mex./Red
Bull) +3,779 s, 3. Lewis Hamilton (V. Brit./Mercedes) +6,225, 4. Charles
Leclerc (Mon./Ferrari) +8,546, 5. Fernando Alonso (Šp./Alpine) +9,571,
6. Lando Norris (V. Brit./McLaren) +11,943, 7. Max Verstappen (Hol./Red
Bull) +18,777, 8. Mick Schumacher (Nem./Haas) +18,995, 9. Sebastian
Vettel (Nem./Aston Martin) +22,356, 10. Kevin Magnussen (Dán./Haas)
+24,590, 11. Lance Stroll (Kan./Aston Martin) +26,147, 12. Nicholas
Latifi (Kan./Williams) +32,511, 13. Daniel Ricciardo (Austr./McLaren)
+32,817, 14. Júki Cunoda (Jap./Alpha Tauri) +40,910
nedokončili: Alex Albon (Thaj./V. Brit./Williams), Kuan-jüm Čou
(Čína/Alfa Romeo), George Russell (V. Brit./Mercedes), Pierre Gasly
(Fr./Alpha Tauri),Valtteri Bottas (Fín./Alfa Romeo), Esteban Ocon
(Fr./Alpine)
priebežné poradie (po 10 z 22 pretekov): 1. Verstappen 181 bodov,
2. Pérez 147, 3. Leclerc 138, 4. Sainz 127, 5. Russell 111, 6. Hamilton
93, 7. Norris 58, 8. Bottas 46, 9. Ocon 39, 10. Alonso 28, 11. Gasly
16, 12. Magnussen 16, 13. Vettel 15, 14. Ricciardo 15, 15. Cunoda 11,
16. Čou, 17. Schumacher 4, 18. Albon 3, 19. Stroll 3, 20. Latifi 0
Pohár konštruktérov: 1. Red Bull 328 bodov, 2. Ferrari 265, 3.
Mercedes 204, 4. McLaren 73, 5. Alpine 67, 6. Alfa Romeo 51, 7.
Alphatauri 27, 8. Haas 20, 9. Aston Martin 18, 10. Williams 3
Úvod VC V.Británie poznačila hrozivá nehoda, Čou vyviazol bez vážnych zranení
Čínsky jazdec F1 Čou Kuan-jüm z tímu Alfa Romeo mal v úvode Veľkej
ceny Veľkej Británie vážnu nehodu, z ktorej však vyviazol bez vážnejších
zranení. Už na úvodnej rovinke došlo ku kolízii viacerých monopostov,
na ktorú doplatili George Russell, Esteban Ocon, Júki Cunoda, Alex
Albon, no najmä Čou Kuan-jüm. Jeho monopost sa po kolízii roztočil vo
vzduchu a preletel cez bariéru z pneumatík do blízkosti divákov.
Okamžite po incidente boli preteky prerušené a ani po 45 minútach
nedošlo k reštartu. Traťoví komisári viac než 15 minút vyslobodzovali
Čoua z monopostu. Následne ho na nosidlách preniesli do sanitky, ktorá
ho odviezla do zdravotného strediska. Podľa prvých informácií bol pri
vedomí a bez vážnych zranení.
"Povedali nám, že Čou je v poriadku," bola jedna z prvých
informácií o incidente, ktorú jeho tímový kolega Valtteri Bottas povedal
do vysielačky. Do nemocnice previezli vrtuľníkom podľa AFP aj Alexa
Albona, ktorý sa takisto vyhol vážnejším zraneniam. Do neho vrazil
Sebastian Vettel, keď sa snažil vyhnúť kolízii s Čouom.
Sympatickým gestom zaujal domáci Brit George Russell. Jazdec Mercedesu
takisto doplatil na kolíziu, no okamžite po nej vyskočil z monopostu a
rozbehol sa smerom k Čouovi. Toho od vážnejších následkov zachránil aj
systém halo, resp. "svätožiara", ktorá chráni priestor nad jazdcovou
hlavou. Russell situáciu pomenoval ako
"jednu z najdesivejších nehôd, aké kedy videl".
Brit mal ambíciu pokračovať v pretekoch. Jeho Mercedes však museli
naložiť na nákladné auto a odniesť do boxovej uličky, takže FIA mu podľa
pravidel nedovolila pokračovať. Tým sa skončila Russellova séria s
umiestneniami v prvej päťke, ktorá trvala v doterajšom priebehu sezóny.
Krátko po kolízii vybehlo na trať niekoľko divákov, ktorí boli podľa F1
okamžite odvedení k miestnym úradom a polícii. Tá pred pretekmi
varovala, že má informácie o plánovanom vstupe protestujúcich ľudí, no
bližšie ich nešpecifikovala.